Thema-avond met foto’s uit de Beeldbank | naar school | 23 juni

14-06-2022

Na de lezing op 11 mei jl. over de geschiedenis van het onderwijs bespreken we deze avond, aan de hand van foto’s uit onze Beeldbank en met Gerrit Nieuwenhuis, de ontwikkeling van de scholen in Leerdam, Schoonrewoerd, Oosterwijk en Kedichem.

Waar stonden onze scholen, waar zijn ze gebleven?
Welke schooltypes waren er in Leerdam?
De kleuterscholen zijn opgegaan in de basisschool. De huishoudschool en de ambachtsschool bestaan ook niet meer als zelfstandige onderwijsvorm. Ook ULO en MULO waren in Leerdam, maar zijn opgegaan in nieuwe schooltypes.

Kortom, voldoende stof om met elkaar te bespreken, waarbij we graag uw schoolervaringen horen.

De foto’s die u te zien krijgt zijn een selectie uit de ruim 14.000 foto’s die in onze Beeldbank staan.

Medewerking aan deze avond wordt verleend door de Bibliotheek Lek&IJssel en de vrijwilligers van de Werkgroep  Beeldbeheer.
Zij zorgen voor de techniek en de (gratis) koffie en thee in de pauze.

Tijdens de pauze is er ook gelegenheid tot de aanschaf van onze publicaties en kunt u zich aanmelden als lid van onze vereniging.

Wij zien u graag in  de Bibliotheek  Leerdam, Dokter Reilinghplein 3, 4141 DA Leerdam, aanvang 20.00 uur.
Ook niet-leden zijn van harte welkom.

Toegang is gratis, maar vanwege het aantal beschikbare plaatsen verzoeken wij u zich voor deze avond aan te melden. Dit kan via e-mail naar [email protected].
En heeft u last van Corona gerelateerde klachten? Blijft u dan thuis.