Project Kranten digitaliseren

03-04-2021

Zoals in enkele voorgaande nieuwsbrieven al verteld zijn er inmiddels middelen beschikbaar om de jaargangen van De Leerdammer en De Gecombineerde te digitaliseren. We hebben hiervoor al vele jaren geijverd en zijn natuurlijk blij dat dit nu gerealiseerd kan worden.
Het maakt toekomstig onderzoek in deze kranten een stuk eenvoudiger.

Maar voor het resultaat zichtbaar is, moet er nog heel wat werk verzet worden, zoals het invoeren van alle kranten in een digitaal systeem zodat ze bij het scannen herkend kunnen worden.
Inmiddels hebben twee leden van onze vereniging (Henk van Schothorst en Martin den Dunnen) afgelopen week een begin met deze werkzaamheden gemaakt.
De kranten bevinden zich in het Regionaal Archief Zuid Utrecht in Wijk bij Duurstede.

Het is een fors karwei, dus waren er nog wel enkele leden welkom. Na onze oproep hebben zich inmiddels 2 vrijwilligers aangemeld