Informatie gevraagd: tentoonstelling vaandels

31-12-2021

Tom van Campenhout van Stichting De Kunstplaats Vijfheerenlanden (gevestigd op Markt 7 te Leerdam) heeft een  tentoonstelling in voorbereiding over vaandels. En kan daarbij uw hulp gebruiken.
Het betreffen de vaandels van Leerdamse muziek- en zangverenigingen die worden bewaard in de historische collectie van de Gemeente Vijfheerenlanden (voorheen Leerdam).

Met de nog bestaande muziekverenigingen Aurora, Kunstliefde & Vriendschap en De Bazuin is al contact, maar Tom zou graag meer weten over de volgende niet meer bestaande verenigingen:
-Zangvereniging Halleluja
-Mandolineclub Mediator
-Leerdams Chr. Mannenkoor
-Gemengde Zangvereniging Tot Ons Genoegen
-Chr. Gemengd Zangkoor Het Lied
-Chr. Mannenkoor De Lofstem
-R.K. Zangvereniging St. Cecilia

Kunt u meer vertellen over één van deze verenigingen? Misschien heeft u foto’s of andere documenten?
Neemt u dan contact op met Tom van Campenhout. Dit kan via e-mail [email protected] of telefonisch 06 25 04 85 65.

De tentoonstelling staat gepland voor februari tot en met eind april.
Wij zullen een bijdrage aan deze tentoonstelling leveren d.m.v. foto’s uit onze Beeldbank.

Mandolineclub Mediator